Vokabulantis – Kickstarter-Kampagne verläuft erfolgreich

Vokabulantis – Kickstarter-Kampagne verläuft erfolgreich

Vokabulantis Kickstarter-Kampagne verläuft sehr erfolgreich, das Spiel ist finanziert. Es können aber noch weitere Stretchgoals erreicht werden. Im neuen Video sehen wir die Entstehungsgeschichte des ungewöhnlichen Titels.

Das sagt der Entwickler:

„Everything on me is still shaking and so is everyone else in the studio! We really made it – thank you! I don’t know what this compares to. Maybe climbing a mountain for a month and then unexpectedly reaching the summit and the view is way beyond what you imagined? Being totally exhausted, but still feeling like you could climb forever at the same time?

Going on Kickstarter with no prior experience and just putting our baby out there for anyone to adopt  is a wild rush. We’ve been totally overwhelmed by a reception full of love, and the support we are experiencing right now is much more impactful than we thought. All these people joined us on this climb and now they are here with us; I’m totally grateful.“ Game developer and studio owner, Esben Kjær Ravn

Video:

Die Ankündigung

Ab sofort läuft die Kickstarter-Kampagne zu Vokabulantis. Insgesamt möchten die Entwickler 70.000€ an Spenden erreichen, aktuell steht das Projekt bei knapp 15.000€.

Das Spiel kann sowohl alleine als auch im lokalen Koop-Modus gemeinsam erlebt werden. Der Titel bietet eine Mischung aus Platformer und Adventure und dreht sich um die erste große Liebe. Die Spielzeit an sich soll bei rund sechs bis acht Stunden liegen. Achivement-Jäger können circa zwei bis vier Stunden dazurechnen.

Das sagen die Beteiligten:

„Think Alice in Wonderland went on a trip with The Hobbit with handcrafted and stop-motion animated by Miyayzaki in a game that plays like Inside or Little Nightmares II. – easy right?“  Game developer and studio owner, Esben Kjær Ravn

„When you digitize reality like we do here, you also bring the digital to life in a way. It feels magical. In our game a rose really is a rose. You can actually come to our studio and hold it in your hand, but you can also control it’s movements in the game.“ Owner of Wired Fly animation, Johan Oettinger

Kickstarter-Trailer:

In meinen Adern fließt Gaming :D

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